Формування творчої особистості учнів у навчальних закладах

Уже давно стало зрозумілим, що найбільших успіхів у будь-якій сфері діяльності досягають ті держави, котрі мають високий інтелектуальний та творчий потенціал нації. Відомо також, що майбутнє людської цивілізації залежить виключно від реалізації обдарованості людей. Саме тому однією з основних задач системи національної освіти суверенної України є формування творчо активної, всебічно розвиненої особистості.
Мета сучасної школи – не просто давати знання, а формувати особистість, яка вміє і хоче вчитися, займає позицію активного суб’єкта діяльності. З огляду на це велике значення має формування в учнів творчого потенціалу, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності.
Специфіка сучасної освіти полягає в нових завданнях, що постають перед школою:
гуманізація освіти;
особистісно-орієнтований підхід;
створення умов для вільного і цілеспрямованого розвитку дитини.
Початкова освіта – це основа подальшого навчання. Саме в цьому віці діти дуже сприятливі до всього, що бачать і пізнають.
Життя висунуло суспільний запит на виховання творчої особистості, здатної самостійно мислити, генерувати оригінальні ідеї, сприймати сміливі, нестандартні рішення.
 Головним показником творчої особистості є наявність творчих здібностей (креативності), розвинене творче мислення та інтелектуальна активність.
Основною умовою успішного навчання та формування творчої особистості є наявність трьох складових інтелектуальної діяльності, спрямованої на засвоєння чогось принципово нового :
1) високого рівня сформованості елементарних пізнавальних процесів;
2) високого рівня активного мислення;
3) високого рівня організованості й цілеспрямованості пізнавальних процесів.
Мета технологій:  надання учням можливості самостійно активно освоювати світ.
Завдання вчителя – створити  атмосферу творчості, пошуку нового, піддання сумніву відомих істин. Він повинен сам оволодіти  моделлю продуктивного пізнання і впроваджувати її в своїй діяльності, а тоді покласти в основу розвитку творчого потенціалу учнів.
Основні ланки цієї моделі:
а) пізнання – знайомство  з ідеєю, проблемою;
б) сприняття – зіставлення  нового зі своїм досвідом, переробка інформації;
в) засвоєння – зіставлення  власного досвіду з досвідом довкілля, встановлення причинно-наслідкових зв'язків, перегляд нагромадженого, наявних засобів, методів, бажання вдосконалити те, що вже існує;
г) вплив – вибір  засобів, методів нової дії, реалізація, порівняння результатів особистісного впливу.



Комментариев нет:

Отправить комментарий